
بان عدنان استاذ دكتور في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة استاذة مادة علم التفس ورياضة الجمتاستك
بكالوريوس في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة جامعة بغداد ماجستير في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة جامعة بغداد دكتوراه في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة جامعة بغداد
عضو في لجنة الترقيات العلمية
علم التفس , الجمناستك طرائق التدريس
علم التفس , الجمناستك طرائق التدريس
The aim of the research is to design a test with cognitive achievement through the use of the inverted class strategy for some basic soccer skills for gyms for first-average students, within the curriculum of the Ministry of Education, where the researcher used the experimental approach. For the same division (B) and the number of each group (10) students, i.e. the total total of the research sample (20) students, and the pre-test for the research sample was applied through the design of the test prepared by the research after which the educational program with the strategy was applied to the research sample and continued (8) weeks after Completion of the tutorial has been post-tested for the research sample, In it, he reached significant r
... Show Moreتضمنت مقدمة البحث الحديث عن التمكين الإداري والعملية التربوية وتطورها لتطوير المؤسسة التربوية والتعليمية من خلال العملية الإشرافية, والتمكين الإداري مجالاً ونظرية تربوية ناضجة قابلة للتحقيق, ومن شأنها أن تغير من أسلوب الإشراف تغييراً إيجابياً وتلخصت المشكلة في إن الكثير من المؤسسات التربوية ما زالت تفتقر إلى ﺭﺅﻴﺔ ﻭﺍﻀﺤﺔ ﻟﻬﺫﺍ ﺍﻟﻤﻔﻬﻭﻡ ﻭﻻ ﺘﺩﺭﻙ فوائدها الايجابية واعتمدت الباحثة المنهج الوصفي ل
... Show More